До шкільної олмпіади залишиловся один день. Пропоную додаткові питання та тести! Перевірте свої знання! До праці!
Теоретичні питання (додаток № 1)
1.
Який
інтервал потрібно побудувати від тонічного звуку, щоб одержати субдомінантовий?
2.
Який
інтервал потрібно побудувати від тонічного звуку, щоб одержати домінантовий?
3.
Що
таке енгармонічно рівні тональності? Які до них належать?
4.
Як
позначається мажор (мінор) буквенним
позначенням?
5.
Якому
інтервалу дорівнює тонова величина зб.2?
6.
Який
інтервал одержимо від обернення м.3?
7.
Який
інтервал складають простий інтервал і його обернення?
8.
Як
чергуються тон і півтон у мажорній (мінорній)
тональності?
9.
Який
інтервал потрібно побудувати вниз від тоніки мажорної тональності, щоб отримати
тоніку мінорної?
10.
Що
таке акцент?
11.
Яка
доля в такті сильна?
12.
Що
означає верхня (нижня) цифра розміру?
13.
Якою
буквою позначається розмір 4/4?
14.
В
якій тональності звук «h»
буде субдомінантовим?
15.
В
якій тональності звук «es»
буде домінантовим?
16.
В
якій тональності тризвук «f, a, c» буде тонічним? Субдомінантовим? Домінантовим?
17.
В
яких тональностях тризвук «e, gis, h» буде домінантовим?
18.
Назвати
тонічний тризвук в тональності E-dur
(As-dur, D-dur,
B-dur, називаючи
знаки альтерації):
19.
Назвати
субдомінантовий тризвук в тональності F-dur (G-dur, A-dur, Es – dur, називаючи
знаки альтерації):
20.
Назвати
домінантовий тризвук в тональності As-dur (H-dur, B-dur, називаючи знаки
альтерації):
21.
Назвати
тонічний тризвук в тональності g-moll
(fis-moll, d-moll, c-moll,називаючи знаки альтерації):
22.
Назвати
субдомінантовий тризвук в тональності f-moll (e-moll
cis-moll, називаючи знаки альтерації):
23.
Назвати
домінантовий тризвук в тональності c-moll (h-moll, g-moll, f-moll,називаючи знаки альтерації):
24.
Які ступені ладу є стійкими? Нестійкими?
Ввідними? Головними?
25.
В які ступені розв’язуються нестійкі
ступені?
26.
Які тональності є енгармонічно рівними?
Скільки їх є?
27.
Якщо до мажорного тризвуку додати знизу
велику секунду, то який акорд одержимо?
28.
Назвати
звуки, які будуть енгармонічноріними до звуку «f» («c», «dis», «es», «g», «as», «fis», «b», «gis», «h», «ais»)?
Орієнтовні тестові завдання з сольфеджіо (додаток № 1)
1.
Лад,
у якому між І і ІІІ ступенем утворюється мала терція, називається:
а) мажорний; б)
мінорний; в) мажорна петатоніка.
2.
Будова натурального
мінорного ладу:
а) 1, 1, ½,
1, 1, 1, ½; б) 1, ½, 1, 1, ½, 1, 1; в) 1, 1, ½, 1, 1, 1, ½
3.
В якому виді мінору утворюється
зб.2:
а) в
натуральному; б) в гармонічному; в) в мелодическом
4.
В якій тональності більше
ключових знаків:
а) Ля мажор; б)
фа мінор; в) до мінор
5.
Інтервал «ля бемоль-ре» - це: а)
зб.4; б) ч.4; в) зм.4
6.
Септакорд складається з:
а) двох
септим; б) семи звуків; в) з трьох терцій.
7.
Тональності Ми бемоль мажор і
до мінор є:
а)
паралельними; б) одноіменними; в) гармонічними.
8. Звук соль бемоль – вершина м.6. Який звук є її основою:
а) сі; б) сі бемоль; в) до.
12.
При оберненні м.3 перейде у:
а) в.3; б) в.6; в) в.7.
13.
Інтервал «dis – c» – це: а) в.6;
б) м.7; в) зм.7.
14.
Яка ритмічна група буде тріоллю:
а) восьма і 2 шістнадцятих; б) восьма, четвертна, восьма;
в) три восьмих, вгорі 3.
15.
В розмірі 3/8 кожна доля триває:
а) одну восьму; б) одну четвертну;
в) одну шістнадцяту.
16.
Скільки тритонів в натуральному мажорі: а) три; б)
чотири; в) два.
17.
Гармонічний звук в міноре – це: а) VI понижений ступінь;
б) VII понижений ступінь; в) VII підвищений ступінь.
18.
Скільки зм.53 в гармонічному
мажорі: а) один; б) два; в) ні одного.
19. Інтервали, які можуть бути побудовані лише в гармонічних ладах, називаються:
а) характерними;
б) тритонами; в) дисонансами.
20. Скільки ступенів в пентатоніці: а) сім; б) шість; в) п'ять.
21.
Які акорди будуються на II ступені: а) D65;
б)
зм. VII 7, м. VII 7,
D7; в) D43.
22. При розв'язуванні ввідних септакордів безпосередньо в тонічний тризвук, в
Т53 подвоюється: а) основний тон; б) терцовий
тон; в) квінтовий тон.
23. Який характерний інтервал будується на III
ступені гармонічного мінору:
а) зб.2; б)
зб.5; в) зм.7.
24. Зб.53 в
Es-dur гармонічному складається із звуків: а)
d-f-as; б) f-as-c; в) ces-es-g.
25. Як з латинского перекладається слово «dur»?
а) «твердий»;
б) «м'який»; в) «мажор».
26. Скільки енгармонічних варіантів заміни має звук
«fis»:
а) три; б)
один; в) два.
27. Яка пара характерних інтервалів має в своєму складі
стійкий звук:
а) зб.2, зм.7; б)
зб.5, зм.4; в)
зм.5, зб.4.
28. Який ступінь в гармонічному мінорі підищується на
півтона:
а) I ; б) III; в) VIІ.
а) I ; б) III; в) VIІ.
29. Як позначається малий ввідний септакорд: а) зм VII7; б) м.VII7; в) м.6.
30.
Який інтервал утворюють крайні
нотки доминантсептакорду: а) в.7; б) м.7; в) зб.7.
31. Де правильно розміщений
порядок дієзів (#): а) фа, до, соль, мі,
сі, ля, ре;
б) фа, до, соль, ре, ля, мі, сі;
в) сі, мі, ля, ре, соль, до, фа.
32. Де правильно
розміщений порядок бемолів (ь): а) фа,
до, соль, ре, ля, мі, сі;
б) сі, мі, ля, соль, ре, до, фа; в) сі,
мі, ля, ре, соль, до, фа.
33. Які знаки в фа-мажорі: а) фа#, до#, соль#; б) фа#, до#, соль#, ре#, ля#, ми#;
33. Які знаки в фа-мажорі: а) фа#, до#, соль#; б) фа#, до#, соль#, ре#, ля#, ми#;
в) сі b, мі b.
34. Як розв'язується домінантовий терцквартакорд: а) в терцію з потроєною тонікою;
34. Як розв'язується домінантовий терцквартакорд: а) в терцію з потроєною тонікою;
б) в тонічний тризвук з подвоєною
тонікою; в) у повний тонічний тризвук.
35. Якими буквами позначаються тональності сі b мажор і соль мінор:
35. Якими буквами позначаються тональності сі b мажор і соль мінор:
а) H і G;
б) b і g; в) B і g.
36. На який інтервал потрібно підвищити звуки в басовому ключі, чтоби взнати, які
вони в скрипковому: а) на терцію;
б) на кварту; в) на октаву.
Немає коментарів:
Дописати коментар