четвер, 6 жовтня 2016 р.

ТЕСТИ З СОЛЬФЕДЖІО для шкільної олімпіади

Шановні учні Рудківської музичної школи! В цьому навчальному році відбудеться шкільна олімпіада з сольфеджіо для учнів старших класів. Кращі учні братимуть участь в обласній олімпіаді. Тому пропоную зайнятися підготовкою до неї. Повторюйте теоретичним матеріал, програвайте інтервали, акорди, лади, сольфеджуйте вправи. Пропоную ТЕСТИ З СОЛЬФЕДЖІО для самопідготовки.

Тести з сольфеджіо

1.     Лад, в якому між І і ІІІ ступенем є велика терція: 
а)  мажорний;  б) мінорний;  в) гармонічний мінор.

2.     Гами є: а) мажорні і мінорні; б) збільшені і зменшені; в) повільні і швидкі.

3.     Спів або гра декількома виконавцями  однієї мелодії: а) мелодія; б) унісон;
 в) гармонія.

4.     Дубль дієз і дубль бемоль – це:
     а) знаки хроматичні;  б) знаки випадкові; в) знаки альтерації.

5.     До головних ступенів ладу належать:                                                                                  а) І, ІІІ, V;    б) II,  IV,  VI, VII;     в) I,  IV,  V.

6.     Як називається інтервал, між крайніми звуками якого є три тони: 
а) велика терція;  б) збільшена кварта;   в) чиста кварта.

7.     Скільки  восьмих нот містить четвертна з крапкою: а) дві;  б) три;  в) чотири.

8.     Як називається середній звук тризвуку:                                                                а) терція;   б) квінта;  в) основа.

9.     Відстань між двома звуками, різними за висотою:                                            а) інтервал;      б) тризвук;        в) септакорд.

10.     Як називаються інтервали, які перевищують октаву: 
а) консонанси;  б) дисонанси;    в) складені.

11.          Який септакорд розв’язується в тонічний тризвук з подвоєною терцією?
а) домінантсептакорд;   б) септакорд другого ступеня;    
 в)  ввідний септакорд.

12.          Яку тривалість  додає крапка справа біля четвертної ноти:  
а) восьму;        б) четвертну;         в) половинну.

13.          Ступінь ладу, на якому будується D43: а) VII;   б) II;   в) IV.

14.          Якщо від половинної ноти з крапкою відняти восьму ноту, що залишиться:
а) половинна з восьмою;    б) половинна без крапки;
 в) половинна з четвертною.

15.          Якщо від цілої тривалості відняти половинну з крапкою, то залишиться:
а) восьма; б) четвертна; в) половинна.

16.          Як записати однією тривалістю три четвертні ноти:
а) половинною; б) половинною з крапкою; в) цілою.

17.          Швидкість виконання музики: а) метр;  б) ритм; в) темп.

18.          Складні розміри – це: а) 4/4, 6/8, 6/4;  б) 4/4, 5/4, 6/4;    в) 4/4, 3/4,6/8.

19.         Чисті інтервали – це: 
а) кварта, квінта, пріма;  б) кварта, септіма, пріма;
в) квінта, терція, октава.

20.          Зменшений тризвук складається з: а) м.3 + в.3;  б) в.3 + м.3;  в) м.3 + м.3.

21.          Три  ключові знаки мають:
а) Es-dur  c-moll  fis-moll;  б) As-dur, f-moll, cis moll; 
в) A- dur,  c-moll,  g-moll.

22.         Будова домінанттерцквартакорду:   
а) м.3 + в.2 + в.3;    б) в.3 + в.2 + в.3; в)  в.3 + в.2 + м.3.

23.         Які  ступені називаються ввідними:  а) І, ІІІ, V;  б) II,  VII;   в) I,  IV,  V.

24.         Ряд звуків, розміщених по висоті: а) звукоряд;  б) гама;  в) тональність.

25.         Як записати одну ноту, тривалістю три восьмих: а) як четвертну;
 б) як половинну;  в) як четвертну з крапкою.

26.         До повільних темпів належать:  а) grave, adagiо, lento;  б) moderato, largo, lento;  в) largo, grave, allegretto.

27.          Характерні інтервали будуються:  а) в мелодичному мажорі і мінорі;
б) в гармонічному мажорі і мінорі;  в) в натуральному мажорі і мінорі.

28.         Як називається співзвуччя з двох звуків:  а) інтервал; б) тризвук;
 в) септакорд.

29.          Як називається акорд з трьох звуків. розміщених по терціях:
а) тризвук; б) септакорд; в) секстакорд.

30.     Як називається акорд з 4-х звуків, розміщених по терціях:
а) тризвук; б) септакорд; в) секстакорд.

31.     Як називаються інтервали, які будуються в гармонічних ладах:
а) характерні; б) збільшені; в) складені.

32.     Мінорний лад, в якому вгору підвищений шостий і сьомий ступінь:
 а) натуральний; б) мелодичний; в) гармонічний.

33.     Як називається четвертий ступінь ладу:  а) субдомінанта; б) домінанта;
 в) тоніка.

34.     Який інтервал називається мелодичним: а) його звуки зустрічаються лише в гармонічних ладах;  б) виконуються одночасно;  в) виконуються послідовно.

35.         Лад, стійкі ступені якого утворюють мажорний тризвук, називається:                                  а) мажорним;            б) мінорним;        в) гармонічним.

36.         Інтервали, які приємні на слух, називаються: а) складені;
 б) консонанси;                           в) дисонанси.

37.         Що таке тонова величина інтервалу:  а) кількість ступенів між крайніми звуками;   б) кількість тонів і півтонів між крайніми звуками; 
 в) кількість звуків, в які обертається інтервал.

38.         Септакорди мають: а) два обернення;   б) три обернення;
 в) чотири обернення.

39.              Що таке ступенева величина інтервалу:  а) кількість ступенів між крайніми звуками; б) кількість тонів і півтонів між крайніми звуками;  в) кількість звуків, в які обертається інтервал.

40.         Який з названих інтервалів належить до складених: а) деціма; б) тритон;
в) зменшена септіма.

41.         Дубль-дієз вказує: а) на пониження звуку на тон; б) на підвищення звуку на півтон;  в) на підвищенння звуку на тон.

42.         Яка секста будується на І ст. натурального мажору: а) мала; б) велика;
 в) збільшена.

43.         Знак, який продовжує звук на певний час: а) фермата;    б) ліга; 
  в) крапка.

44.         Які з названих звуків мають точну висоту:     а) музичні; б) шумові;
 в) ритмічні.

45.         Тональності с п’ятьма дієзами при ключі:
а) Cis-dur, As-dur;   б) fis-moll Ges-due;  в) H-dur,  Des-dur.

46.          До яких інтервалів належить збільшена кварта: а)  до складених;
 б)  до тритонів;  в)  до характерних інтервалів.

47.         Тональність, паралельна до  cis-moll:  а) Fis-dur;           б) E-dur; 
        в) А-dur.

48.          Звук субдомінанти в тональності As-dur: а) des;      б) es;         в) b.

49.         Ступінь ладу, на якому будується D43:   а) VII;   б) II;   в) IV.

50.         Септакорд, який будується з однакових терцій:  а) малий ввідний;  
б) зменшений ввідний;   в) септакорд ІІ ступеня.

51.         Правильний варіант побудови періоду:
а) мотив, речення, фраза; б) фраза, мотив, речення;
в) мотив, фраза, речення.

52.         Що таке обернення інтервалів:  а) перетворення інтервалів в акорди;
 б) перенесення нижнього звуку на октаву вгору і навпаки;
 в) перетворення консонансу в дисонанс.

53.         Який з названих акордів розв’язується в терцію: а) Т53;   VII;   в) D7.

54.         Яка секунда будується на VI ступені гармонічного мінору:
а)  збільшена; б)  велика; в)  мала.

55.         Порівняйте нону і октаву:  а) нона більша за октаву;  б) нона менша за октаву;  в) нона дорівнює октаві.

56.         Поділ четвертної на три ноти замість двох – це:                                                              а) тріоль;   б) фермата;                     в) секвенція.

57.         Що таке консонанс і дисонанс:
а) консонанс – менший від октави, дисонанс – більший; б) консонанс – приємний, дисонанс – різкий на слух; в) консонанс – діатонічний інтервал, а дисонанс – хроматичний.

58.         Скільки малих секунд у натуральному мажорі:    а) дві;         б) три;   
   в) чотири.

59.         Висота ладу - це: а) тональність;   б) звукоряд;   в) гама.

60.         Які з перелічених інтервалів менші за  септіму:  а) пріма, секунда, терця, октава;  б) секунда, терція, кварта, нона;     в) терція кварта квінта секста.

61.         Що вказує на кількість долей є в такті:  а) метр; б) ритм; в) розмір.

62.         Який інтервал менший за тритон:  а) кварта;  б) зменшена квінта;
в) збільшена кварта.

63.         З яких двох терцій складається мажорний тризвук: а) в.3 внизу, м.3  вгорі;   б) з двох великих;  в) м.3 внизу, в.3 вгорі.

64.         Який інтервал є між крайніми звуками мажорного тризвуку: а) ч.5;  б) ч.4;  в) зб.5.

65.         Який інтервал будується на ІІІ ст. гармонічного мінору: а) зб. 4;   б) зб. 5;  в) зм. 7

66.         Що таке обернення тризвуку:  а) розв’язання у стійкі ступені;
 б) перенесення нижнього звуку на октаву вгору;
 в) гра акорду у новій тональності.

67.         Перенесення твору з однієї тональності в іншу – це: а)  транспозиція;
  б)  секвенція;  в)  модуляція.

68.         З чого складається мішаний розмір:  а) з двох різних простих; б) з двох однакових складних;  в) з простого і складного розмірів.

69.         Який інтервал утворюється між крайніми звуками малого  ввідного септакорду: а) зменшена септіма; б) мала септіма; в) велика септіма.

70.         Інтервал збільшена квінта має: а)  3,5 тони; б)  4 тони; в)  4,5 тони.

71.         Скільки терцій «містить» чиста кварта: а) 3;   б) 4;   в) 5.

72.         Із яких терцій складається зменшений тризвук: а) двох малих; б) двох великих;                 в) двох зменшених.

73.          Який септакорд називають «малий мінорний»: а) D7;  б) м.VII7;  в) ІІ7.

74.          Що таке ввідний септакорд: а) септакорд, побудований  на VII ступені;
б) септакорд, побудований на II ступені;  в) септакорд, побудований на V.

75.          Який акорд має таку будову: в.3 + ч.4:  а) Т6;    б) t6;   в) Т64.

76.          Що таке одноіменні тональності: а) тональності з однаковими тоніками;
б) тональності з однаковими знаками при ключі; в) тональності з різними тоніками.

77.          Продовжити квартове коло тональностей: C – F – B – Es…

78.          Як визначити тональність твору: а) за розміром такту;  б) за ключовими знаками та тонікою;  в) за зустрічними знаками та тонікою.

79.          Який інтервал є між крайніми звуками зменшеного тризвуку:
а) ч.5;  б) зм.5; в) зб. 5.

80.         Який з вказаних акордів розв’язується в тонічний секстакорд:
а) D65;  б) D2;  в) зм.VII7.

81.         Яка гама має будову: тон, півтон, тон, тон, півтон, тон, тон: а) мажорна;
 б) мінорна; в) гармонічна.

82.          Транспозиція це:  а) перехід нестійких ступенів у стійкі; б) переміщення мелодії на іншу висоту;  в) виконання мелодії голосом.

83.         Що таке D7: а) септіма, побудована на домінантовому ступені;
 б) септакорд на V ступені;  в) тризвук на V-му ступені.

84.         Якщо відомі ключові знаки, скільки варіантів тональностей може бути:
а) два; б) три; в) чотири.

85.         Початок мелодії зі слабої долі:  а) секвенція;  б) ритм;   в) затакт.

86.         Якому інтервалу дорівнює збільшена кварта за кількістю тонів:   
а) ч.5;  б) зм.5;  в) зм.6.

87.         Скільки тонів має інтервал збільшена секунда: а)  1,5 тони; б)  2 тони;
 в)  1 тон.

88.         Скільки тонів має інтервал зменшена септіма: а)  4 тони;     б)  4,5 тони;  в)  5 тонів.

89.         Система звуків, яка об’єднується центральним звуком або співзвуччям:
а) лад;   б) гама;  в) акорд.

90.         Інтервал зменшена кварта має:  а)  3 тони;   б)  2 тони;  в)  2,5 тон.

91.          Який інтервал будується на VI ст. гармонічного мажору: а) зм. 4; 
  б) зб. 2;   в) зм.7.

92.          Будова малого ввідного септакорду: а) м.3 + м.3 + в.3; б) в.3 + в.2 + в.3;
в)  в.3 + в.2 + м.3.

93.          Як називається мажорний лад, в якому понижений шостий ступінь: 
а) натуральний; б) гармонічний; в) мелодичний.

94.          Інтервал велика деціма – це: а) велика секунда через октаву; б) велика терція через октаву; в) велика секста через октаву.

95.           До яких інтервалів належить зменшена кварта: а)  до складених;
б)  до тритонів;   в)  до характерних.

96.          Який знак вказує на висоту і назву звуку на нотному стані:
а) розмір;  б) ключ;   в) знак альтерації.

97.          Загальна назва інтервалів, які за обсягом не перевищують октаву:
а) звичайні;  б) прості;   в) складені.

98.          Що змінюється при транспонуванні мелодії на заданий інтервал: а) ритм;  б) розмір;   в) висота звуків.

99         Як називаються гами з різними тоніками, але однаковими ключовими знаками:    а) одноіменні; б) паралельні.

100.          Перенесення акценту з сильної долі такту на слабку – це:
   а)  транспозиція;  б)  синкопа;   в) пунктирний ритм.

101.          Звук "сі бемоль" позначається: а) bes;  б) b;   в) hes.

102.           Як називаються тризвуки, побудовані  на головних ступенях ладу:  
а) мінорні; б) мажорні; в) головні.

103.         Забарвлення голосу або інструменту:   а)  тембр; б) метр;  в) мелізм.

104.         Знак довільного продовження тривалості: а) крапка; б)  фермата;
  в) реприза.

105.         Рівномірне чергування сильних і слабих долей: а) ритм; б) метр; в) темп.

106.    Як називається тризвук, побудований на першому ступені ладу:                                   а) тонічний;  б) субдомінантовий; в) домінантовий.

107.    Як називається секстакорд, побудований на третьому ступені ладу:   а) T6;    б) S6;    в) D6.

108.     Що є ознакою цезури: а) пауза;  б) висока нота; в) сфорцандо.

109.    Коротка пауза між фразами: а) цезура;   б) фермата;    в) вольта.

110.    Який акорд будується на п’ятому ступені натурального мажору: а) D7;   б) D43;            в) D65.

111.    Fis-dur і Ges-dur - це: а) енгармонічно рівні тональності;
б) паралельні тональності;  в) одноіменні тональності.

112.    Мішані розміри – це: а) 3/8, 6/8, 9/8;    б) 5/4, 7/4, 6/4;  в) 4/4, 4/2, 2/2.

113.    Ступінь ладу, на якому будується D65:  а) VII;   б) II;   в) IV.

114.    Як називається тризвук, побудований на четвертому ступені ладу:
а) тонічний;   б) субдомінантовий;    в) домінантовий.

115.    Як називається тризвук, побудований на п’ятому ступені ладу:
а) тонічний;  б) субдомінантовий;  в) домінантовий. 

116.    Ступінь ладу, на якому будується D2:  а) VII;   б) II;   в) IV.

117.    Як записати звук тривалістю  шість четвертних в розмірі 4/4: а) поставити крапку біля цілої; б) залігувати цілу з половиною в наступному такті;                 в) залігувати цілу ноту з цілою в наступному такті.

118.    На що вказує верхня цифра розміру:
а) тривалість нот в такті; б) скільки долей буде в такті;                  в) скільки пауз буде в такті.

119.    Скільки слабких долей у розмірі 3/4   а) одна; б) дві; в) три.

120.    Який інтервал є між крайніми звуками малого зменшеного септакорду: 
а) м.7;    б) в.7;   в) зм.7.

121.    П’ять ключових знаків мають тональності: а) H-dur,  Des-dur,  gis-moll;
б) H-dur,  Ges-dur,  f-moll;  в) в) Des-dur,  E-dur,  b-moll.

122.    Яка нота записується на першій додаткові лінійці знизу в скрипковому ключі і на першій додатковій зверху у басовому ключі: а) «до» першої октави; б) «до» малої октави; в) «ля» малої октави. 

123.    Як називається частина мелодії, яка повторюється декілька разів від різних нот:  а) каденція; б) секвенція; в) модуляція.

124. Продовжити квінтове коло: CG – D

125.Якою цифрою позначається знак пере-носу на октаву вгору або вниз: 

а) 5;  б) 8;  в) 1.









Немає коментарів:

Дописати коментар