Тести з сольфеджіо
1. Лад, в якому між І і ІІІ
ступенем є велика терція:
а) мажорний; б)
мінорний; в) гармонічний мінор.
2.
Гами є: а) мажорні і мінорні; б) збільшені і зменшені; в)
повільні і швидкі.
3.
Спів або гра декількома виконавцями однієї мелодії: а) мелодія; б)
унісон;
в) гармонія.
4.
Дубль дієз і дубль бемоль – це:
а) знаки хроматичні; б) знаки випадкові; в) знаки альтерації.
5.
До головних ступенів ладу належать: а) І, ІІІ, V; б) II, IV, VI, VII; в) I, IV, V.
6.
Як називається інтервал, між крайніми звуками якого є три тони:
а) велика терція;
б) збільшена кварта; в) чиста кварта.
7. Скільки восьмих
нот містить четвертна з крапкою: а) дві; б) три; в) чотири.
8.
Як називається середній звук тризвуку: а)
терція; б) квінта; в) основа.
9.
Відстань між двома звуками, різними за висотою: а) інтервал; б) тризвук; в)
септакорд.
10.
Як називаються інтервали, які перевищують октаву:
а) консонанси; б)
дисонанси; в)
складені.
11.
Який септакорд розв’язується в
тонічний тризвук з подвоєною терцією?
а) домінантсептакорд;
б) септакорд другого ступеня;
в) ввідний
септакорд.
12.
Яку тривалість додає крапка
справа біля четвертної ноти:
а) восьму;
б) четвертну;
в) половинну.
13.
Ступінь ладу, на якому будується D43:
а) VII; б) II; в) IV.
14.
Якщо від половинної ноти з крапкою
відняти восьму ноту, що залишиться:
а) половинна з восьмою; б) половинна без крапки;
в) половинна з четвертною.
15.
Якщо від цілої тривалості відняти
половинну з крапкою, то залишиться:
а) восьма; б) четвертна;
в) половинна.
16.
Як записати однією тривалістю три четвертні ноти:
а) половинною; б) половинною
з крапкою; в) цілою.
17.
Швидкість виконання музики: а) метр;
б) ритм; в) темп.
18.
Складні розміри – це: а) 4/4, 6/8,
6/4; б) 4/4, 5/4, 6/4; в) 4/4, 3/4,6/8.
19.
Чисті інтервали – це:
а) кварта, квінта,
пріма; б) кварта, септіма, пріма;
в) квінта, терція, октава.
20.
Зменшений тризвук складається з: а)
м.3 + в.3; б) в.3 + м.3; в) м.3 + м.3.
21.
Три ключові знаки мають:
а) Es-dur c-moll fis-moll;
б) As-dur, f-moll, cis moll;
в) A- dur, c-moll, g-moll.
22.
Будова домінанттерцквартакорду:
а) м.3 + в.2 + в.3;
б) в.3 + в.2 + в.3; в) в.3 + в.2 + м.3.
23.
Які ступені називаються ввідними: а) І, ІІІ, V; б) II, VII; в) I, IV, V.
24.
Ряд звуків, розміщених по висоті: а) звукоряд; б)
гама; в) тональність.
25.
Як записати одну ноту, тривалістю три восьмих: а) як четвертну;
б) як
половинну; в) як четвертну з
крапкою.
26.
До повільних темпів належать: а) grave, adagiо, lento;
б) moderato, largo, lento; в) largo, grave, allegretto.
27.
Характерні інтервали будуються:
а) в мелодичному мажорі і мінорі;
б) в гармонічному мажорі
і мінорі; в) в натуральному мажорі і мінорі.
28.
Як називається співзвуччя з двох звуків: а) інтервал; б) тризвук;
в)
септакорд.
29.
Як називається акорд з трьох звуків.
розміщених по терціях:
а) тризвук; б)
септакорд; в) секстакорд.
30. Як називається акорд з
4-х звуків, розміщених по терціях:
а) тризвук; б)
септакорд; в) секстакорд.
31. Як називаються
інтервали, які будуються в гармонічних ладах:
а) характерні; б)
збільшені; в) складені.
32. Мінорний лад, в якому
вгору підвищений шостий і сьомий ступінь:
а) натуральний; б) мелодичний; в)
гармонічний.
33. Як називається четвертий
ступінь ладу: а) субдомінанта; б) домінанта;
в) тоніка.
34. Який інтервал
називається мелодичним: а) його звуки зустрічаються лише в гармонічних
ладах; б) виконуються одночасно; в) виконуються послідовно.
35.
Лад, стійкі ступені якого утворюють мажорний тризвук, називається:
а)
мажорним; б)
мінорним; в) гармонічним.
36.
Інтервали, які приємні на слух, називаються: а) складені;
б) консонанси; в) дисонанси.
37.
Що таке тонова величина інтервалу: а) кількість ступенів між крайніми
звуками; б) кількість тонів і півтонів
між крайніми звуками;
в) кількість звуків, в які обертається інтервал.
38.
Септакорди мають: а) два обернення; б) три обернення;
в) чотири
обернення.
39.
Що таке ступенева величина інтервалу: а) кількість ступенів між
крайніми звуками; б) кількість тонів і півтонів між крайніми звуками; в)
кількість звуків, в які обертається інтервал.
40.
Який з названих інтервалів належить до складених: а) деціма; б) тритон;
в) зменшена септіма.
41.
Дубль-дієз вказує: а) на пониження звуку на тон; б) на підвищення звуку на
півтон; в) на підвищенння звуку на тон.
42.
Яка секста будується на І ст. натурального мажору: а) мала; б) велика;
в) збільшена.
43.
Знак, який продовжує звук на певний час: а)
фермата; б) ліга;
в) крапка.
44.
Які з названих звуків мають точну висоту: а)
музичні; б) шумові;
в) ритмічні.
45.
Тональності с п’ятьма дієзами при ключі:
а)
Cis-dur, As-dur; б)
fis-moll Ges-due; в) H-dur, Des-dur.
46.
До яких інтервалів належить
збільшена кварта: а) до складених;
б) до тритонів; в) до характерних
інтервалів.
47.
Тональність, паралельна до cis-moll: а)
Fis-dur; б) E-dur;
в) А-dur.
48.
Звук субдомінанти в тональності
As-dur: а) des; б)
es; в) b.
49.
Ступінь ладу, на якому будується D43: а)
VII; б) II; в) IV.
50.
Септакорд, який будується з однакових терцій: а) малий
ввідний;
б) зменшений
ввідний; в) септакорд ІІ ступеня.
51.
Правильний варіант побудови періоду:
а) мотив, речення,
фраза; б) фраза, мотив, речення;
в) мотив, фраза, речення.
52.
Що таке обернення інтервалів: а) перетворення інтервалів в
акорди;
б) перенесення нижнього звуку на октаву вгору і навпаки;
в)
перетворення консонансу в дисонанс.
53.
Який з названих акордів розв’язується в терцію: а) Т53;
VII; в) D7.
54.
Яка секунда будується на VI ступені гармонічного мінору:
а) збільшена;
б) велика; в) мала.
55.
Порівняйте нону і октаву: а) нона більша за октаву; б) нона
менша за октаву; в) нона дорівнює октаві.
56.
Поділ четвертної на три ноти замість двох – це: а)
тріоль; б) фермата; в) секвенція.
57.
Що таке консонанс і дисонанс:
а) консонанс – менший
від октави, дисонанс – більший; б) консонанс – приємний, дисонанс – різкий на
слух; в) консонанс – діатонічний інтервал, а дисонанс – хроматичний.
58.
Скільки малих секунд у натуральному мажорі: а)
дві; б)
три;
в) чотири.
59.
Висота ладу - це: а) тональність; б) звукоряд; в)
гама.
60. Які з перелічених інтервалів менші за септіму: а) пріма,
секунда, терця, октава; б) секунда, терція,
кварта, нона; в) терція кварта квінта секста.
61.
Що вказує на кількість долей є в такті: а) метр; б) ритм; в) розмір.
62.
Який інтервал менший за тритон: а) кварта; б) зменшена
квінта;
в) збільшена кварта.
63.
З яких двох терцій складається мажорний тризвук: а) в.3 внизу, м.3
вгорі; б) з двох великих;
в) м.3 внизу, в.3 вгорі.
64.
Який інтервал є між крайніми звуками мажорного тризвуку: а) ч.5; б)
ч.4; в) зб.5.
65.
Який інтервал будується на ІІІ ст. гармонічного мінору: а) зб. 4; б)
зб. 5; в) зм. 7
66.
Що таке обернення тризвуку: а) розв’язання у стійкі ступені;
б)
перенесення нижнього звуку на октаву вгору;
в) гра акорду у новій тональності.
67.
Перенесення твору з однієї тональності в іншу – це: а)
транспозиція;
б) секвенція; в) модуляція.
68.
З чого складається мішаний розмір: а) з двох різних простих; б) з
двох однакових складних; в) з простого і складного розмірів.
69.
Який інтервал утворюється між крайніми звуками малого ввідного
септакорду: а) зменшена септіма; б)
мала септіма; в) велика септіма.
70.
Інтервал збільшена квінта має: а) 3,5 тони; б) 4 тони; в)
4,5 тони.
71.
Скільки терцій «містить» чиста кварта: а) 3; б) 4;
в) 5.
72.
Із яких терцій складається зменшений тризвук: а) двох малих; б) двох великих;
в) двох зменшених.
73.
Який септакорд називають «малий
мінорний»: а) D7; б) м.VII7; в) ІІ7.
74.
Що таке ввідний септакорд: а)
септакорд, побудований на VII ступені;
б) септакорд,
побудований на II ступені; в) септакорд, побудований на V.
75.
Який акорд має таку будову: в.3 +
ч.4: а) Т6; б) t6; в)
Т64.
76.
Що таке одноіменні
тональності: а) тональності з однаковими тоніками;
б) тональності з
однаковими знаками при ключі; в) тональності з різними тоніками.
77.
Продовжити квартове коло
тональностей: C – F – B – Es…
78.
Як визначити тональність
твору: а) за розміром такту; б) за ключовими знаками та
тонікою; в) за зустрічними знаками та тонікою.
79.
Який інтервал є між крайніми звуками
зменшеного тризвуку:
а) ч.5; б) зм.5; в) зб. 5.
80.
Який з вказаних акордів розв’язується в тонічний секстакорд:
а) D65; б) D2; в) зм.VII7.
81.
Яка гама має будову: тон, півтон, тон, тон, півтон, тон, тон: а)
мажорна;
б) мінорна; в) гармонічна.
82.
Транспозиція це: а) перехід
нестійких ступенів у стійкі; б) переміщення мелодії на іншу висоту;
в) виконання мелодії голосом.
83.
Що таке D7: а) септіма,
побудована на домінантовому ступені;
б) септакорд на V ступені;
в) тризвук на V-му ступені.
84.
Якщо відомі ключові знаки, скільки варіантів тональностей може бути:
а) два; б) три; в)
чотири.
85.
Початок мелодії зі слабої долі: а) секвенція; б)
ритм; в) затакт.
86.
Якому інтервалу дорівнює збільшена кварта за кількістю тонів:
а) ч.5; б)
зм.5; в) зм.6.
87.
Скільки тонів має інтервал збільшена секунда: а) 1,5 тони; б) 2
тони;
в) 1 тон.
88.
Скільки тонів має інтервал зменшена септіма: а) 4
тони; б) 4,5 тони; в) 5 тонів.
89.
Система звуків, яка об’єднується центральним звуком або співзвуччям:
а) лад; б)
гама; в) акорд.
90.
Інтервал зменшена кварта має: а) 3
тони; б) 2 тони; в) 2,5 тон.
91.
Який інтервал будується
на VI ст. гармонічного мажору: а) зм. 4;
б) зб.
2; в) зм.7.
92.
Будова малого ввідного
септакорду: а) м.3 + м.3 + в.3; б) в.3 + в.2 + в.3;
в) в.3 + в.2 +
м.3.
93.
Як називається мажорний лад, в якому
понижений шостий ступінь:
а) натуральний; б)
гармонічний; в) мелодичний.
94.
Інтервал велика деціма – це: а)
велика секунда через октаву; б) велика терція через октаву; в) велика секста
через октаву.
95.
До яких інтервалів належить
зменшена кварта: а) до складених;
б) до
тритонів; в) до характерних.
96.
Який знак вказує на висоту і назву
звуку на нотному стані:
а) розмір; б) ключ; в)
знак альтерації.
97.
Загальна назва
інтервалів, які за обсягом не перевищують октаву:
а) звичайні; б)
прості; в) складені.
98.
Що змінюється при транспонуванні
мелодії на заданий інтервал: а) ритм; б) розмір;
в) висота звуків.
99 Як називаються гами з різними тоніками, але однаковими ключовими знаками: а) одноіменні; б)
паралельні.
100.
Перенесення акценту з сильної долі
такту на слабку – це:
а) транспозиція; б) синкопа;
в) пунктирний ритм.
101.
Звук "сі бемоль"
позначається: а) bes; б) b; в) hes.
102.
Як називаються тризвуки, побудовані на головних ступенях
ладу:
а) мінорні; б)
мажорні; в) головні.
103.
Забарвлення голосу або інструменту: а) тембр; б)
метр; в) мелізм.
104.
Знак довільного продовження тривалості: а) крапка; б)
фермата;
в) реприза.
105.
Рівномірне чергування сильних і слабих долей: а) ритм; б) метр; в) темп.
106.
Як називається тризвук, побудований на першому ступені ладу:
а) тонічний; б) субдомінантовий; в)
домінантовий.
107.
Як називається секстакорд, побудований на третьому ступені ладу:
а) T6;
б) S6;
в) D6.
108.
Що є ознакою цезури: а) пауза; б) висока нота; в)
сфорцандо.
109.
Коротка пауза між фразами: а) цезура; б) фермата;
в) вольта.
110.
Який акорд будується на п’ятому ступені натурального мажору: а) D7; б) D43;
в) D65.
111.
Fis-dur і Ges-dur - це: а) енгармонічно рівні тональності;
б) паралельні
тональності; в) одноіменні тональності.
112.
Мішані розміри – це: а) 3/8, 6/8, 9/8; б) 5/4,
7/4, 6/4; в) 4/4, 4/2, 2/2.
113.
Ступінь ладу, на якому будується D65: а) VII;
б) II; в) IV.
114.
Як називається тризвук, побудований на четвертому ступені ладу:
а) тонічний;
б) субдомінантовий; в) домінантовий.
115.
Як називається тризвук, побудований на п’ятому ступені ладу:
а)
тонічний; б) субдомінантовий; в) домінантовий.
116.
Ступінь ладу, на якому будується D2: а) VII; б) II; в)
IV.
117.
Як записати звук тривалістю шість четвертних в розмірі 4/4: а)
поставити крапку біля цілої; б) залігувати цілу з половиною в наступному такті; в) залігувати цілу ноту з цілою в наступному такті.
118.
На що вказує верхня цифра розміру:
а) тривалість нот в
такті; б) скільки долей буде в такті; в) скільки пауз буде в такті.
119.
Скільки слабких долей у розмірі 3/4 а) одна; б) дві; в) три.
120.
Який інтервал є між крайніми звуками малого зменшеного септакорду:
а) м.7;
б) в.7; в) зм.7.
121.
П’ять ключових знаків мають тональності:
а) H-dur, Des-dur, gis-moll;
б) H-dur, Ges-dur, f-moll;
в) в) Des-dur, E-dur, b-moll.
122.
Яка нота записується на першій додаткові лінійці знизу в скрипковому ключі
і на першій додатковій зверху у басовому ключі: а) «до» першої октави; б) «до»
малої октави; в) «ля» малої октави.
123.
Як називається частина мелодії, яка повторюється декілька разів від різних
нот: а) каденція; б)
секвенція; в) модуляція.
124. Продовжити квінтове
коло: C- G – D…
125.Якою цифрою позначається знак пере-носу на октаву
вгору або вниз:
а) 5; б)
8; в) 1.
Немає коментарів:
Дописати коментар